Välkommen till Forslundagymnasiet!

17 nov - 10 feb
Umeå

Du som går i årskurs 9 och vill veta mer om Forslundagymnasiet och våra program är varmt välkommen på besök hos oss i vinter.

Skolbesöksveckan v. 47

Du som går i nian i Umeå kommun har möjlighet att anmäla dig till en dag under tisdag-fredag v. 47 då du digitalt besöker två kommunala gymnasieskolor. Vi hoppas att ett besök hos oss hjälper dig att fatta ett klokt val inför dina fortsatta studier.

PRASO - besök ett program

Vi brukar erbjuda prasobesök (praktisk skolorientering) hos ett eller flera av våra program från och med vecka 48. Praso innebär att du som går i nian får följa med en klass för att prova på hur det är att gå där. Utifrån rådande läge med coronapandemin och i enlighet med riktlinjerna för Västerbotten har vi beslutat att ställa in PRASO för höstterminen 2020. Vi återkommer med nytt beslut i januari.

Digital informationskväll 2021

Varje år har vi en informationskväll i januari då vi välkomnar både elever och vårdnadshavare till oss för att få mer information om skolan och de gymnasieprogram vi erbjuder i Gymnasievalet.

På grund av rådande läge kommer årets informationskväll att vara digital.

Onsdag 27 januari kl. 18.30-20.00 är du som vill veta mer om de gymnasieprogram vi erbjuder i årets gymnasieval välkommen till en informationskväll via Google Meet. Klicka här för mer information.

Välkommen till oss på Forslundagymnasiet - här gör vi det på riktigt!

Datum: 17 november 2020 - 10 februari 2021
Tid: 00:00 - 00:00