– Jag utvecklas 100 procent. Mina lärare är jättebra! Bra stämning i klassen. Jag får vara med och bestämma vad vi ska arbeta med. Gillar musik mycket. Det är specialutbildad personal.

Möt Tiam Hjort som läser Anpassad gymnasieskola på Dragonskolan

Vad tycker du om att gå på Dragonskolan?

– Mycket bra!

Vad får du lära dig?

– Utforska kring djur och natur och jag har gjort en film om vulkaner, om de olika stegen hur en vulkan fungerar. Sen fick jag presentera detta för olika klasser.

Vad är det bästa med skolan, vilket ämne?

– Jag utvecklas 100 procent mer nu. Mina lärare är jättebra! Bra stämning i klassen. Jag får vara med och bestämma vad vi ska arbeta med. Gillar musik mycket. Det är specialutbildad personal med.

Är det bättre eller sämre än din förra skola, vad är bättre eller sämre?

– 100 gånger bättre på denna skolan, allt! De var ganska stränga på min förra skola, jag fick inte vara med och påverka mina lektioner där.

Vad gillar du att göra på rasten?

– På rasten i Aula Dag så har jag fått göra hinderbana, det är jätteroligt.

Vad ser du fram emot när du gått klart skolan?

– Flytta hemifrån, sorgligt att komma bort från familjen, då får jag bestämma själv vilken mat jag ska laga, mamma scans köttbullar är goda! Jag kommer att bli lite lat, jag kommer att ha robotdammsugare, diskmaskin, lära mig hur tvättmaskinen fungerar och taxi mm.