– Jag får lära mig att jobba, och läsa och skriva. Jag får lära mig träning på idrotten. Jag tycker det är kul att vara på skolan.

Möt Lina Sörlin som läser Anpassad gymnasieskola på Dragonskolan

Vad tycker du om att gå på Dragonskolan?

– Jag tycker att det är jättebra.

Vad får du lära dig?

Vad är det bästa med skolan, vilket ämne?

– Jag gillar mest att läsa. Jag gillar också att sjunga och spela gitarr.

Är det bättre eller sämre än din förra skola, vad är bättre eller sämre?

– Det är bättre här med fler klassrum, bra med kompisar och bra och busiga lärare här.

Vad gillar du att göra på rasten?

– Då gillar jag att lyssna på Ed Sheran. Jag gillar uterast att springa och röra på mig och gå på självständighetspromenad. Jag gillar att vara i rastrummet och träffar kompisar.

Vad ser du fram emot när du gått klart skolan?

– När jag gått klart då ska jag fira att jag tagit studenten. Sedan ska jag börja jobba. Det blir jobb på Daglig verksamhet. Jag tror att jag ska pressa ljus. Det är roligt om det är jobb med olika saker. Jag längtar till att flytta hemifrån. Jag längtar till att få vara med hunden som heter Stella.