– Jag har lärt mig väldigt mycket om hur samhället fungerar på djupet och jag känner att jag har utvecklats väldigt positivt, samt på flera sätt "hittat" vem jag är som person.

Möt Jonas von Pawel-Rammingen som läser årskurs 3 på Samhällsvetenskapsprogrammet på Dragonskolan

Varför valde du Samhällsprogrammet?

– Jag valde samhällsprogrammet eftersom jag är intresserad av samhällsämnen och samhällsprogrammet ger även en bred utbildning till universitetet.

Hur är det att gå på samhällsprogrammet?

– Det är väldigt trevligt och intressant tycker jag. Det är sällan jag har det tråkigt även på de sämre dagarna.

Hur är det att gå på Dragonskolan?

– Att gå på Dragonskolan är väldigt roligt, både elever och personal är alla jättetrevliga och även om skolan är stor så hamnar man mest runt sitt program.

Vad har du lärt dig/hur har du utvecklats här?

Vad tycker du är det bästa med samhällsprogrammet?

– Jag tycker det bästa med själva programmet är att många om inte alla ämnena är roliga och intressanta men också att så många lärare är engagerade i sina ämnen.

Vad tycker du är det bästa med Dragonskolan?

– Det bästa med dragonskolan enligt mig är den trevliga stämningen och att många är väldigt trevliga och snälla.

Vad tycker du är den största skillnaden mellan högstadiet och gymnasiet?

– Den allra största skillnaden tycker jag är tempot. Gymnasiet har ett mycket högre tempo än högstadiet hade.

Vad har du för framtidsplaner?

– I framtiden kommer jag nog jobba något år i början men sedan tänker jag plugga vidare på universitet på kriminologi kursen.