Välkommen på PRASO (4 april - 3 maj)

Foto: Fredrik Larsson

Kontakta Dragonskolan

Dragonskolan

Besöksadress: Dragongatan 1, 903 22 Umeå

Är du intresserad av något program, men skulle vilja veta lite mer innan du bestämmer dig? Du som går i årskurs 9 är välkommen att göra ett PRASO-besök hos oss på Dragonskolan. Du följer en klass under en halv dag och testar hur det är att gå programmet.

Om du vill göra PRASO-besök hos oss fyller du i formuläret längre ner på sidan. Be gärna din studie- och yrkesvägledare eller vårdnadshavare om hjälp. När du anmält dig får du ett mejl med en kopia på din anmälan. Det är en bekräftelse på att du har fått en plats den dag du önskat.

Vi erbjuder PRASO mellan 4 april - 3 maj (2022).

Anmälan till PRASO

Du kan bara anmäla dig till ett program per anmälan. Det betyder att om du vill besöka två olika program måste du fylla i formuläret två gånger.

Om du vill gå tillsammans med en kompis måste han eller hon också göra en anmälan. Ni kan båda två skriva i fältet "övrig information" vem ni vill besöka programmet tillsammans med.

Avboka PRASO

Om du inte kan komma det datum du bokat PRASO, vänligen avboka genom att klicka på den länk som finns i ditt bekräftelsemejl.

Välj det program du vill besöka

Välj vilket program du vill besöka nedan. Om det inte går att klicka på ditt program beror det på att anmälan inte är öppen för det programmet än. Om det inte går att klicka på ett datum i anmälningsformuläret beror det mest troligt på att det tillfället är fullbokat.

Obs! Vänligen anmäl dig bara till ett tillfälle per program. Då vi vet vi vilket datum du kommer och fler elever får möjlighet att göra praso hos oss.

Har du några funderingar kan du kontakta info.dragonskolan@umea.se

Hitta rätt

Om du inte får någon annan information träffar du ambassadören minst 10 minuter innan utsatt tid vid entré Öst på Dragonskolan. Dörren är låst, men elevambassadören du ska träffa kommer att möta upp och släppa in dig på skolan.

Välkommen till Dragonskolan!