Fotograf: Fredrik Larson

Kontakta Dragonskolan

Dragonskolan

Besöksadress: Dragongatan 1, 903 22 Umeå

Plötsligt tystnade musiken och skrålet, konfettin sopas upp och de röda mattorna rullas ihop. Kvar sitter en nöjd samordningsrektor efter en lyckad studentdag.

Jag vill tacka alla er studenter som med glädje och liv deltog i en studentdag där inte allt var som vanligt. Tack för att ni hållit ut under ett läsår med mycket distansundervisning och restriktioner och begränsningar. Tack även till er vårdnadshavare som respekterade att hålla distans även under denna viktiga dag för släkt och vänner. Ett stort tack till all vår personal som slitit under ständigt nya förutsättningar under ett år som inte liknat andra och som trots det jobbat hårt med att skapa fina och värdiga avslutningar för våra avgångselever. Till er alla önskar vi den bästa sommaren någonsin!

Med vänlig hälsning,

Henrik Bolin, samordnande rektor

Nedan finner du ett bildspel från dagen, fotograf: Fredrik Larsson

Fler bilder finns på dragonskolan_umea (instagram)