”Studiegård” stöttar efter distansstudier

Kontakta Dragonskolan

Dragonskolan

Besöksadress: Dragongatan 1, 903 22 Umeå

Under pandemin har gymnasieeleverna tvingats ta ansvar för sina studier på ett helt annat sätt än vad som är normalt. På Dragonskolan arrangeras därför nu en ”studiegård” för alla elever under varje dag fram till sommaren.
– Vi har upprätthållit en god kvalitet på undervisningen genom hela pandemin, men det går inte att sticka under stol med att närundervisning slår all form av distansundervisning, säger Henrik Bolin, samordningsrektor på skolan.

Dragonskolan har anställt ett antal VFU-studenter som under våren gjort sin lärarpraktik på skolan. Studenterna kommer tillsammans med skolans lärare stötta, peppa och hjälpa eleverna på studiegården. Alla elever på skolan är välkomna, oavsett om det handlar om elever som vill läsa upp sina betyg eller klara sig från att bli underkända.
– Vi vill ge våra elever möjlighet att nå önskat studieresultat och det här hoppas vi ska kunna hjälpa dem på vägen, säger Henrik Bolin.
Studiegården är såklart Covid-anpassad och kommer vara öppen varje dag mellan klockan 14-17 från och med tisdag 4 maj till fredag 11 juni.