Välkommen till oss på Dragonskolan

16 okt - 6 maj
Tel: 090-16 24 20
Mejl: dragonskolan@umea.se

Går du i årskurs 8 eller 9 (eller är vårdnadshavare till elev som ska söka till gymnasiet) och vill veta mer om Dragonskolan och våra program - här finns info inför gymnasievalet 2024:

Skolbesöksveckan v. 47

Du som går i nian är varmt välkommen till Dragonskolan under v.47. Du kommer att få mer information om skolbesöksveckan av din nuvarande skola. Anmälan stänger i samband med höstlovet. Vi hoppas att besöket kommer att hjälpa dig att fatta ett klokt val inför dina fortsatta studier.

PRASO - besök ett program

Från och med vecka 48 och till och med vecka 6 erbjuder vi prasobesök (praktisk skolorientering) på våra gymnasieprogram för elever som går åk 9. Praso innebär att du som går i nian får följa med en klass för att prova på hur det är att gå där - det här är ett jättebra tillfälle att känna efter om programmet/skolan passar dig. Praso är enbart för elever i åk 9, om du går åk 8 och är nyfiken? Prata då med din studievägledare om de program du är nyfiken på och boka in praso så fort du börjar 9an.

Anmälan via vår skolwebb öppnar under v.47-48. Vi öppnar upp för fler tider under omvalsperioden 15 april - 15 maj.

Infokväll för vårdnadshavare måndag 27 november 2023

Efter önskemål kommer vi i år att välkomna vårdnadshavare till en elev i åk 8 & 9 till en informationskväll måndag den 27 november. Du som vårdnadshavare är varmt välkommen till oss för att få mer information om skolan och de gymnasieprogram vi erbjuder. Både lärare, studie- och yrkesvägledare och rektorer finns på plats, du har möjlighet att besöka bokbord och ställa frågor och gå en rundvandring om du vill.

Infokväll för elever och vårdnadshavare 24 januari 2024

Varje år har vi en informationskväll/öppet hus i januari då vi välkomnar både elever och vårdnadshavare till oss för att få mer information om skolan och våra gymnasieprogram. Du har möjlighet att besöka programpresentationer under kvällen, träffa elever, lärare, rektor, ställa frågor och gå en rundvandring.

Skolbesöksveckan v. 9

Du som går i åttan är varmt välkommen till Dragonskolan under v.9. Du kommer att få mer information om skolbesöksveckan av din nuvarande skola. Du får anmäla dig till ett programpaket och utbudet kommer att finnas via gymnasievalssiten. Vi hoppas att besöket kommer att hjälpa dig att fatta ett klokt val inför dina fortsatta studier.

Välkommen till Dragonskolan

Datum: 16 oktober 2023 - 6 maj 2024