Kontakta Hagaskolan F–9 med anpassad grundskola

Hagaskolan F–9 med anpassad grundskola

Besöksadress: Utmarksvägen 1

Om oss

Engagerad och behörig personal, positiv attityd och ständig dialog. Det är våra byggstenar i arbetet med att stötta ungdomar i deras utveckling.

Lärarna på Hagaskolan är behöriga, engagerade och flexibla. Vi vet och visar att alla elever kan lära. Vi använder en bred uppsättning av metoder, verktyg och våra goda ämneskunskaper i vår undervisning. Genom tydligt ledarskap utmanar vi våra elever och skapar förtroendefulla relationer. Vi organiserar undervisningen efter elevernas behov och skapar förutsättningar för eleverna att vara med och påverka undervisningen. Elevernas erfarenheter och kunskaper är en utgångspunkt i undervisningen.

Vi trivs tillsammans

Engagerad personal, positiv attityd och ständig dialog. Det är våra byggstenar i arbetet med att stötta ungdomar i deras utveckling. Tillsammans med våra elever formar vi en bra stämning och en kreativ miljö. För oss är det viktigt att alla skall få vara precis som de är. Hagaskolans sammansvetsade elevvårdsteam arbetar för att främja hälsa och lärande hos eleverna. Teamet består av skolsköterska, kurator, psykolog, specialpedagog, speciallärare, studie- och yrkesvägledare, resurspedagog och rektor.

Hagalektion

Tillsammans med eleverna bestämmer vi varje år hur samtliga lektioner på Hagaskolan skall börja och avslutas. Vi skapar på så sätt en gemensam studiestruktur som stödjer eleverna i deras lärande, sociala utveckling och skolgång.

Tillsammans med våra elever formar vi också en bra stämning och en kreativ miljö. Hagaskolans elevvårdsteam arbetar för att främja hälsa och lärande hos eleverna. Teamet består av skolsköterska, kurator, specialpedagoger, studie- och yrkesvägledare, resurspedagog och rektorer.

Hos oss får du hjälp

Både för mellanstadiets och högstadiets elever finns möjlighet att få läxhjälp eller hjälp med förberedelser för prov och annat skolarbete. Lärare och resurspedagoger finns på plats för att hjälpa till.

Om Förskoleklass upp till årskurs 6

Om fritids

Om anpassad grundskola

Om årskurs 7–9