När Staden Somnar - Grubberevyn 2023

Grubbeskolan 7–9

Besöksadress: Lagmansgatan 37

När Staden Somnar - Grubberevyn 2023

Välkomna till Grubberevyn 2023 - När Staden Somnar. Det blir en ryslig historia som presenteras av våra teater- och musikklasselever.

I årets grubberevy får vi följa med på en spännande musikalisk resa där sju vänner ser fram emot en rolig kväll tillsammans, men ett oväder slår till de tvingas söka skydd hos en av kompisarnas farmor. Där hittar de ett klassiskt spel, som leder dem in i en skrämmande värld av mysterium. Deras kväll går från festlig till mardrömslik när spelledaren säger de magiska orden: När Staden Somnar.

Kommer de sju vännerna klara sig genom detta spel av skräck och overklighet, eller kommer de försvinna in i mörkret för alltid?

Grubberevyn är ett samarbete mellan klass 8M och 9M, teatergruppen på Grubbeskolan samt Umeå Musikklasser. Föreställningarna hålls under fyra kvällar och har premiär fredag den 12 maj kl 19.00. I pausen kommer 7M att bjuda på underhållning i foajén.

I år är äntligen liveteatern tillbaka på scen efter tre års paus! Teatern ackompanjeras med låtar som exempelvis Ghostbusters och Thriller, alla framförda av elever från Umeå Musikklasser.