Kontakta Flurkmarks skola F–6

Flurkmarks skola F–6

Besöksadress: Flurkmark 411

Om oss

Flurkmarks skola nyinvigdes hösten 2015 efter en omfattande renovering och ombyggnation där både inne och utemiljö har fått en uppfräschning. På skolan finns det elever från förskoleklass till årskurs 6. Skoleleverna och förskolebarnen har gemensam matsal och utemiljö.

Arbetslag och klasser

På skolan jobbar pedagoger i skola och fritidshem tillsammans i arbetslag. Där ingår även personal för kök och städ. Vi arbetar nära tillsammans men är även uppdelade i mindre arbetsgrupper efter olika ansvarsområden.

Ansvar tillsammans

Trygghet och trivsel är två grundpelare i skolans verksamhet. Alla anställda har ett gemensamt ansvar för alla barn. Vi arbetar aktivt med att alla elever och personal känner varandra. Detta möjliggörs genom fadderverksamet, utflyktsdagar, samarbete med olika temadagar som genomsyras av alla människors lika värde.

Senast uppdaterad: 9 januari 2024
Sidan publicerad av: Gabrielle Hultdin