Kontakta Rosendal

Rosendal

Besöksadress: Östermalmsgatan 14

Om oss

Förskolan Rosendal är en nybyggd förskola som startade sin verksamhet augusti 2019. Här finns sex avdelningar, på två plan som är organiserade i åldersnära grupper.

På det nedre planet finns tre avdelningar för de yngre barnen och förskolans gemensamma restaurang. Avdelningarna heter Bladet, Fröet och Knoppen. Knoppen är öppnings- och stängningsavdelning.

På det övre planet finns tre avdelningar för de äldre barnen. Avdelningarna heter Snödroppen, Skogsstjärnan och Blåklockan. Där finns också ett gemensamt bibliotek och ett torg som alla barn på förskolan har tillgång till. Varje våning har gemensamma kapprum för sina avdelningar och gemensam lekkorridor.

Introduktion

Introduktionsperioden till förskolan startar det datum som ni fått placering. Vi räknar att introduktionen tar två veckor. Den första tiden är barnet på förskolan korta stunder tillsammans med sin vårdnadshavare. Dessa tider ökas sedan successivt.

Senast uppdaterad: 22 april 2024
Sidan publicerad av: Gabrielle Hultdin