Kontakta Marinan

Marinan

Besöksadress: Täftebölevägen 5

Om oss

Förskolan Marinan ligger i Täfteå cirka 15 km från Umeå. Förskolan ligger i anslutning till skolan och har tre hemvisten. Våra kunniga och positiva pedagoger har alltid barnens bästa i fokus. Här ska barnen känna sig sedda, viktiga och betydelsefulla, för den de är. Vi arbetar aktivt med att att barnen ska känna sig trygga med samtliga pedagoger och kamrater på förskolan.

På Marinan arbetar vi tillsammans över hemvisten och "våra barn är allas barn". Vi är närvarande pedagoger som gärna utforskar och upptäcker tillsammans med barnen. Trygghet, glädje och ett gott bemötande genomsyrar verksamheten på ett positivt sätt och alltid med fokus på barnets bästa.

Vår utemiljö

Vi ser närheten till skogen och vår förskolegård som en tillgång. Dessa ger goda möjligheter till lek, motorisk träning och skapar goda tillfällen till lärande.

Introduktion när barnet ska börja hos oss

Introduktionen ska ge förutsättning till att ett ömsesidigt förtroende mellan hemmet och förskolan skapas. Under introduktionen vill vi pedagoger knyta an till barnet och skapa goda relationer och förutsättningar för barnens tid i förskolan.

Alla barn är olika och därför ser också introduktionen olika ut. Vi på Marinan vill att vårdnadshavare och barn ska känna sig trygga och av den anledningen inte skynda på. Vi önskar att ni avsätter cirka två veckor för introduktionen.

Senast uppdaterad: 25 mars 2024
Sidan publicerad av: Gabrielle Hultdin