Kontakta Böle

Böle

Besöksadress: Kronovägen 2

Vår verksamhet

Böle förskola startades HT 17. I väntan på att vår nya förskola skulle byggas har vi befunnit oss i tillfälliga lokaler på Domarevägen. VT 21 fick vi flytta in i vår nybyggda förskola med en helt ny utegård.

Böle förskola består av åtta avdelningar, med fyra avdelningar per våningsplan. Våra yngre barn vistas på våningsplan två och våra äldre barn vistas på våningsplan ett. Skälet till det, är att vi på nedre plan har en matsal som är anpassad för fyra avdelningar. Där äter våra äldre barn frukost, lunch och mellanmål. De yngre barnen äter sina måltider på sina avdelningar.

Inspirerande miljöer

Våra avdelningar är åldersnära, vilket hjälper oss att anpassa inspirerande och tillgängliga miljöer för barnen. På förskolan Böle arbetar vi med ett helhetstänk, där barn och familjer välkomnas till hela förskolan. Vi strävar efter att lära känna alla barn och att barnen ska känna sig trygga med all personal som arbetar hos oss. Vi är indelade i arbetslag, men hjälper och stöttar varandra över avdelningarna. Detta gör att vi lär känna alla barn och familjer på vår förskola.

Hållbart lärande

Vi har sedan starten arbetat mycket med ett hållbart lärande, digitala verktyg, pedagogisk dokumentation och individuell undervisning för alla barn. Vi vill synliggöra vår undervisning på vår förskola. Genom att dela barngruppen i olika former under dagen, kan vi tydliggöra undervisningssituationer. Miljön och materialet ska stegras mellan avdelningarna för att inspirera och utmana barnen. Vi vill skapa miljöer som barnen visar stort intresse för. Digitala verktyg är en naturlig del för oss och de används både i undervisning- och samarbetssituationer.

Vi arbetar utifrån ett projektinriktat arbetssätt.

Introduktion

När ni som barn och vårdnadshavare introduceras till vår verksamhet, så bör ni beräkna att det tar cirka två veckor. Varje introduktion är individuell utifrån barnets behov. Barnet får under tiden långsamt lära känna oss pedagoger, våra miljöer och sina kamrater. Att barn och vårdnadshavare känner en trygghet under introduktionen är viktigt för oss.

Böle organisation
Senast uppdaterad: 22 mars 2024