Stäng meddelande

Studieformer

Kontakta Centrum för vuxenutbildning

Centrum för vuxenutbildning
Telefon: 090-16 17 20 (10.00–11.00 måndag–torsdag)

Besöksadress: Sveagatan 8

Kontakta personal

Du kan välja mellan flera studieformer när du läser Vård- och omsorgsutbildningen.

Distans heltid

Passar för dig som vill läsa med CSN. I kurserna kan det finnas obligatoriska föreläsningar, metodövningar och andra oblighatoriska moment med lärare. Du som elev kommer även att arbeta i vår internetbaserade lärplattform Google Classroom, så därför måste du ha tillgång till dator och ha datavana. Du får ett förslag på ett schema med när du ska skriva dina prov, lämna in dina uppgifter och göra andra obligatoriska moment.

Distans deltid (50%-75%)

Passar dig som exempelvis tänker arbeta och studera samtidigt. Studierna sker via vår internetbaserade lärplattform Google Classroom, så därför måste du ha tillgång till dator och ha datavana. I kurserna kan det finnas obligatoriska föreläsningar, metodövningar och andra obligatoriska moment med lärare. Du har ett stort eget ansvar för dina studier och planerar själv in när du är med på obligatoriska moment, lämnar in uppgifter, skriver prov och hur länge du ska läsa kursen.

Inriktning mot stödpersonal, Distans heltid eller deltid

Passar dig som vill arbeta inom stöd och omsorg, t.ex. inom funktionshinderomsorgen eller psykiatrin. Studierna sker via vår internetbaserade lärplattform Google Classroom, så därför måste du ha tillgång till dator och ha datavana. I kurserna kan det finnas obligatoriska föreläsningar, metodövningar och andra obligatoriska moment med lärare.

Mer information om studieformen hittar du på denna länk

Validering Vård- och omsorg

Är du intresserad av att validera din utbildning kan du göra en ansökan till vår valideringsutbildning. Information om den finns på denna länk: Validering Vård- och omsorg

Innan du börjar studera på distans hos oss måste du göra följande:
1. Infoträff 1 timme – med vår studie- och yrkesvägledare. Du måste gå på den för att kunna börja studera hos oss.
2. Kursstart – ca 2 timmar – du måste gå på kursstarten, på den/de kurser som du ska starta.

Intag sker 4 gånger per år.

Schematisk bild av vård- och omsorgsutbildningens kurser
Senast uppdaterad: 1 december 2023
Sidan publicerad av: Nikita Björnebäck