Stäng meddelande
  • Startsida
  • / Betyg, byte av kurs och avbrott

Betyg, byte av kurs och avbrott

Kontakta Centrum för vuxenutbildning

Centrum för vuxenutbildning
Telefon: 090-16 17 20 (10.00–11.00 måndag–torsdag)

Besöksadress: Sveagatan 8

Kontakta personal

Betyg

Det gäller bara grundläggande och gymnasiala kurser.

Betyg sätts efter varje avslutad kurs, du beställer dina betyg här Öppnas i nytt fönster.. Betyg satta efter 1 januari 2012 skickas automatiskt till UHR. Du måste själv skicka in äldre betyg tilll UHR,

Om du behöver betyg innan kursen är avslutad för eventuell ansökan till högskolan informerar du din lärare!

Om det är ett slutbetyg/gymnasieexamen du vill ha från vuxenutbildningen i Umeå, kontakta studievägledare hos Centrum för vuxenutbildning. Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Se dina betyg och din studieplan

Vill du se dina betyg och studieplan: logga in här Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster..
Här finns en informationsvideo om hur du beställer dina betyg. Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Här finns en informationsvideo om hur du hittar din studieplan. Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Kursintyg

Gäller grundläggande och gymnasiala kurser Kursintyg för CSN, A-kassa m.m. får du på Umevux expedition.

Gäller SFI Kursintyg för CSN, A-kassa m.m. får du på Umevux expedition.

Byte av kurs

Om du vill byta kurs kontaktar du en studie- och yrkesvägledare här. Öppnas i nytt fönster.

Avbrott på kurs

Gäller grundläggande och gymnasiala kurserOm du under pågående studier vill avsluta någon kurs meddelar du Umevux expedition.

SFI - Kontakta din lärare.

Tänk på att kursavbrott kan påverka ditt studiemedel från CSN. Anmäl alltid till CSN och/eller Försäkringskassan vid sjukdom, avbrott eller andra förändringar.

Senast uppdaterad: 4 mars 2024
Sidan publicerad av: Nikita Björnebäck