Besök oss inför gymnasievalet

29 nov - 11 feb
midgardsskolan@umea.se

Foto: Fredrik Larsson

Du som går i årskurs 9 och vill veta mer om Midgårdsskolan och våra program är varmt välkommen på besök hos oss. Även du som vårdnadshavare är välkommen på besök under vår informationskväll.

Skolbesöksveckan v. 47

Du som går i årskurs nio har möjlighet att anmäla dig till ett pass under v.47 då du besöker någon av våra kommunala gymnasieskolor. Vi hoppas att ett besök på Midgårdsskolan hjälper dig att göra ett klokt val inför dina fortsatta studier. Anmälan till skolbesöksveckan sker på Umeå kommuns gymnasievalssajt Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. mellan 19 sept och 25 oktober. Mer information om detta kan också fås på din grundskola.

Praso

Praso innebär att du följer med en elev på det program du är intresserad av under en halv dag. Samtliga program erbjuder Praso-dagar. Praso pågår mellan vecka 48 och vecka 6 och anmälan öppnar vecka 47.

Infokväll för vårdnadshavare onsdag 29 november 2023 18.00

Vi bjuder in vårdnadshavare till elever i åk 9 till en informationskväll i slutet av november. Varmt välkommen till oss för att få mer information om skolan och våra program. Mer info om detta kommer längre fram.

Öppet hus torsdag 18 januari 2024 18.00

Torsdag 18 januari 2024 har du som väljer till gymnasiet (och vårdnadshavare) chansen att uppleva skolan på plats, träffa lärare och elever och möjlighet att prova på aktiviteter från alla våra utbildningar.

I vår stora scenlokal - Valhalla, kommer alla våra utbildningar finnas på plats i en mässliknande miljö. Där kommer du ges möjlighet att prova på olika aktiviteter, men också få information och ställa alla frågor du behöver för att ditt gymnasieval ska kännas tryggt. Vi finns på plats för din skull för att du ska kunna få tid att prata med oss samt få en ordentlig inblick i vad de gör på programmen. Under kvällen kommer det finnas möjlighet att gå en rundvandring i våra lokaler. Mer info om detta kommer längre fram.

Datum: 29 november 2021 - 11 februari 2022
Tid: 00:00 - 00:00