Till dig i årskurs 9 (och vårdnadshavare)

Kontakta Maja Beskowgymnasiet

Maja Beskowgymnasiet

Besöksadress: Fridhemsvägen 2, 903 37 Umeå

Missade du vår infokväll i januari? Ingen fara. Här på sidan finns länkar till inspelningar av programpresentationerna som genomfördes under kvällen.

Längre ner finns även ett antal filmer från förra läsåret som visar vår skola och våra program/idrotter. Hoppas du uppskattar våra filmer och att vi ses till hösten!

Om du undrar över något kan du kontakta nån av våra rektorer, kontaktuppgifter finns längst ner på denna sida.

Inspelningar från vår infokväll torsdag 27 januari 2022:

Ekonomiprogrammet (ca 30 min) Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Naturvetenskapsprogrammet (ca 30 min) Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Restaurang- och livsmedelsprogrammet (ca 30 min) Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Teknikprogrammet (ca 30 min) Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Teknikprogrammet Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. (ca 8 min) med inriktningen Informations- och medieteknik med profilen mjukvarudesign och webbutveckling från feb 2022

. . .

Filmer från läsåret 2020/21:

Allmänna filmer om Maja Beskowgymnasiet

Jonas presenterar Maja Beskowgymnasiet Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Elevfilm om Maja Beskowgymnasiet Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Program- och idrottsfilmer

Språkintroduktion
Katarina och Elin presenterar Språkintroduktion Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Elin intervjuar eleverna Esmail och Khadija på Språkintroduktion Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Elevfilm om Språkintroduktion Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Ekonomiprogrammet
Johan presenterar Ekonomiprogrammet Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Elevfilm 1 om Ekonomiprogrammet Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Elevfilm 2 om Ekonomiprogrammet Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Inspelning från Ekonomiprogrammets presentation från vår infokväll jan -21 Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Såhär kan det se ut när elever på Ekonomiprogrammet pitchar sina UF-företag:
Elevfilm 1 (prints) Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Elevfilm 2 (tygkassar) Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Elevfilm 3 (vattenflaskor) Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Här finns mer information om Ekonomiprogrammet (under Ämnen och poäng kan du se exempel på vilka kurser som ingår i programmet)

Naturvetenskapsprogrammet
Hanna och Monika presenterar Naturvetenskapsprogrammet Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Elevfilm som visar experiment på Naturvetenskapsprogrammet Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Inspelning från Naturvetenskapsprogrammets presentation från vår infokväll jan -21 Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Här finns mer information om Naturvetenskapsprogrammet (under Ämnen och poäng kan du se exempel på vilka kurser som ingår i programmet)

Teknikprogrammet
Jonas presenterar Teknikprogrammet Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Elevfilm om Teknikprogrammet Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Inspelning från Teknikprogrammets presentation från vår infokväll jan -21 Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Här finns mer information om Teknikprogrammet (under Ämnen och poäng kan du se exempel på vilka kurser som ingår i programmet)

Umeå Elitidrottsgymnasium
Henrik och Sofia presenterar Umeå Elitidrottsgymnasium Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Elevfilm om Barn- och fritidsprogrammet på Umeå Elitidrottsgymnasium Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Inspelning från Barn- och fritidsprogrammets presentation från vår infokväll jan -21 Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Elevfilm om Naturvetenskapsprogrammet på Umeå Elitidrottsgymnasium Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Elevfilm om NIU innebandy på Umeå Elitidrottsgymnasium Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Elevfilm om NIU tennis på Umeå Elitidrottsgymnasium Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Här finns mer information om Barn- och fritidsprogrammet (under Ämnen och poäng kan du se exempel på vilka kurser som ingår i programmet)

Här kan du gå en digital rundvandring på skolan Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Här finns frågor och svar om skolan och våra utbildningar

För mer information kontakta:

Jonas Stenlund
rektor, Maja Beskowgymnasiet