Är du vår nästa delegat i Europeiska ungdomsparlamentet?

Kontakta Dragonskolan

Dragonskolan

Besöksadress: Dragongatan 1, 903 22 Umeå

Tycker du om att debattera sakfrågor och samarbeta med andra? Tycker du om att träffa nya människor från andra delar av Sverige – och även från andra länder? Då är Europeiska ungdomsparlamentet något för dig!

Du har chansen att som en av fyra elever representera Dragonskolan vid en regional session i Umeå 10-12 november och kanske även en nationell session i Göteborg i början av vårterminen. Om det går riktigt bra kanske du får delta i en internationell session tillsammans med ett par hundra ungdomar från hela Europa (delegationer från tidigare år har ibland fått göra det).

Skolan står för deltagaravgift samt resor. OBS! Detta erbjudande gäller endast elever i årskurs 1 eller 2.

För att få veta mer, kan du antingen läsa mer här, Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. fråga elever som deltagit tidigare och som nu kommer att organisera den regionala sessionen i Umeå (William Sandström  och Vineck Posaria Kumar i IC3A) eller söka upp Peter Norlander i C353 eller Lars Kyösti i A422.

Anmälan
Anmäl ditt intresse per mejl till marie.lie@umea.se Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. senast söndag 8 oktober 2017.

När du anmäler dig:

• Tala om vad du heter och vilken klass du går i
  • Tala om varför du vill delta i Europeiska ungdomsparlamentet och motivera varför just du skulle vara en bra representant för Dragonskolan
  • Ange ditt mobilnummer så vi kan nå dig

De som anmält sitt intresse kommer att kallas till en träff v. 41 där det sker en uttagning av delegater.

Marie Lie
lärare
mejl Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Mer information finns på www.eup.se Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Bildtext (Ändras i inställningar och glöm inte alt-text)