Kontakta Östtegs skola F–6

Östtegs skola F–6

Besöksadress: Norra Obbolavägen 51

Här är vänskap och kunskap viktigt – på riktigt!

Östtegs skola har enbart behöriga lärare i F6 och hög andel behöriga lärare på fritids. De flesta med gedigen erfarenhet av undervisning och lärande. Grunden i vår verksamhet är trygghet och trivsel för alla i såväl klassrum som ute på rast. Lärande sker under såväl lektioner som i fritidsverksamheten. Vår personal är engagerad och intresserad, vi ser till elevernas bästa och försöker varje dag utmana deras kunskapsutveckling utifrån individuella behov.

För att förebygga diskriminering och kränkande behandling finns det vuxna ute på alla raster och vår fadderverksamhet ger värdefulla relationer över åldrarna.

Elevinflytande är viktigt och finns bland annat genom regelbundna elevråd, klassråd och elevråd. Vi är en certifierad skola för "Grön flagg" och arbetar med miljöfrågor i klasserna. Vårt miljöråd ger stöd och inspiration till aktiviteter för att skapa värdegrundande insikter om hållbar utveckling samt hälsa och livsstil.

På vår skolgård har vi tagit tillvara på alla ytor som finns, vi har tillgång till fotbollsplan, sandlådor, ja allt man kan önska sig på en skolgård. Vi är även mycket stolta över vår skolrestaurang med eget tillagningskök. På Ön har vi en skolskog som är under ständig utveckling och är ett populärt inslag i undervisningen.

Förskoleklass

Vår förskoleklass är centralt placerad i den vackra gamla K-märkta skolan. I förskoleklassen blandas lek med inlärning och vi bygger en grund för framtiden genom att arbeta med våra ledord: Vänskap, Arbetsro och Respekt. Fadderverksamheten med årskurs 6 är också ett populärt inslag i skolveckan.

Senast uppdaterad: 9 januari 2024
Sidan publicerad av: Gabrielle Hultdin