Kontakta Grisbacka skola F–6

Grisbacka skola F–6

Besöksadress: Grubbevägen 19

Om oss

Grisbacka skola är en skola med hög måluppfyllelse och med en strävan att alltid förbättras och utvecklas. Med driven och kompetent personal, trygga och motiverade elever samt bra samarbete med vårdnadshavare. Vi tar lärande på allvar.

På Grisbacka skola har vi en gemensam värdegrund som ligger till grund för all verksamhet. Vi vill att alla ska känna sig trygga på skolan. Vi strävar också efter att var och en ska bemötas med tolerans, generositet och förståelse.

Grisbacka skola har en strukturerad undervisning med tydliga målsättningar. Det finns en välutrustad musiksal och skolan erbjuder kör, och orkesterverksamhet för årskurserna 4–6. Vi är stolta över vår musikundervisning! Våra elever får goda möjligheter att lära genom att använda digitala verktyg. Klasserna har egna bloggar där man kan följa elevernas skolvardag

Skolan har omkring 390 elever i åldrarna 6–13 år, organiserade i två- och treparallelliga årskurser. På skolan arbetar ett 50-tal anställda.

Välkommen till skolan med det roliga namnet!
Stadsdelen Grisbacka har fått sitt namn efter bröderna Griis, som var bosatta här på 1500-talet.
Kom gärna hit och besök oss!

Senast uppdaterad: 9 januari 2024
Sidan publicerad av: Gabrielle Hultdin