Kontakta Tomtebogård

Tomtebogård

Besöksadress: Älvans väg 266

Introduktion

För oss är det viktigt att både ni föräldrar och ert barn får en bra start hos oss på Tomtebogård. På introduktionens första dag erbjuder vi ett hembesök där ert barns ansvarspedagog kommer hem till er på besök. Syftet är att första mötet med pedagogen ska ske i barnets trygga hemmiljö, något som vi sett varit positivt.

Introduktionen varar i två veckor något som ni vårdnadshavare måste avsätta tid för. Dessa två veckor är inte bara till för barnet utan även för er som vårdnadshavare. Målet med introduktionen är att barnet successivt ska känna sig hemmastadd och trygg tillsammans med pedagogerna, barnen och de rutiner vi har. Under introduktionen får ni möjlighet att ta del av vår verksamhet. Vi strävar efter att skapa en öppen dialog tillsammans med er som vårdnadshavare. Tveka därför inte att ställa frågor om det är något som ni undrar över.

Senast uppdaterad: 5 april 2023
Sidan publicerad av: Olivia Lindmark