Kontakta Östermalm

Östermalm

Besöksadress: Kungsgatan 145

Förskolan Östermalm ligger i Östermalmsskolan, öst på stan i Umeå. Förskolan, som består av två hemvister, öppnade i februari 2009. Vi arbetar med åldersnära grupper, tre pedagoger per avdelning. Utforskaren är hemvist för de yngre barnen, 1–3 år, och Uppfinnaren för de äldre barnen, 3-5 år.

Vi jobbar tillsammans över hemvisterna och tänker oss som en barngrupp med sex pedagoger där vi strävar efter att barnen ska känna sig trygga med alla oss pedagoger och vi pedagoger ska känna alla barn och föräldrar.

Vår närmiljö

Förskolan har en egen del av skolgården som är avdelad för förskolebarnen. Där finns klätterställningar, cyklar, sandlåda och kompisgunga. Vi brukar även nyttja skolgården. I närområdet finns många olika utflyktsmål; Gammlia, Västerbottens museum, Bildmuseet, skogen på Hamrinsberget, Östra station, ankdammen på sjukhusområdet, älven och Öbacka strand.

Senast uppdaterad: 6 april 2023
Sidan publicerad av: Olivia Lindmark