Vanliga frågor och svar om fotografering.


Photomic

Umeå Kommun (För och grundskolan) har avtal med Photomic fr o m ht 2010

Vanliga frågor från

föräldrar   

 http://www.photomic.com/

 
Beställning:
Var finner jag kontrollnummer och lösen för registrering av påseendelapp ONLINE? Svar: Inloggningsuppgifterna finner ni på informationsdelen av påseendeblanketten, uppe i högra hörnet.

Jag har missat att lämna in påseendeblanketten till skolan?
Svar: Fyll i din påseendeblankett ONLINE via vår hemsida och deltag i utlottning av fina priser eller skicka in påseendeblanketten med posten, blanketten är frankerad.

Leverans:
När får jag mina bilder till påseende?
Svar: Beräknad leveranstid är ca 5 veckor efter avslutad fotografering på skolan under förutsättning att vi har mottagit er beställning.

Jag har fått hem en hel porträttserie med gruppbild men vill bara köpa några bilder?
Svar: Ni kan inom 14 dagar returnera de bilder ni ej önskar behålla och betala för de bilder ni väljer att behålla enligt prisinformation på fakturan.

Jag har även beställt en skolkatalog men den kom inte tillsammans med bilderna?
Svar: Skolkatalogen levereras i en separat försändelse med tillhörande faktura.

Retur:
Hur returnerar jag de bilder/produkter som ej önskas behålla?
Svar: Använd förpackningen som bilderna levererades i som returkuvert, klistra på returetiketten som finns på fakturan och frankera försändelsen.

Vi har fler leveranser inom familjen och önskar returnera samtliga i en returförpackning?
Svar: Under förutsättning att leveranserna ska returneras inom samma datum så går det bra, viktigt är då att markera respektive fakturanummer i försändelsen och klistra samtliga returetiketter på returförpackningen.

Vad kostar returportot?  
Svar: Retur bör skickas med B-post/ekonomibrev enligt Postens avgifter beroende på försändelsens vikt. Viktigt är att ni frankerar enligt vikten på försändelsen, detta för att undvika eftertaxering ifrån Posten. Vi löser ej ut ofrankerade returförsändelser. Prislista finns på www.posten.se 

Betalning:
Jag kan inte betala via bankgiro, hur gör jag?
Svar: Ni kan även betala via vårt plusgirokonto 95 64 04-8. Vid inbetalning är det viktigt att ni anger ert fakturanummer (11 siffror) som finns på inbetalningskortet. Vid betalning via vårt plusgirokonto vill vi göra er uppmärksam på att ni inte har möjlighet att dela upp er betalning på 3 månader.

Efterbeställning:  
Finns möjligheten att beställa fler bilder, t ex ur porträttserien?
Svar: I den leverans Ni har mottagit finns en bifogad broschyr gällande efterbeställning, där ni ser vårt utbud av bilder och produkter. Beställ direkt via vår webb-shop. På er faktura för leveransen finns ett lösenord som ni använder tillsammans med fakturanumret för att logga in i vår webb-shop. Det går även bra att skicka in beställningen skriftligt till:
Photomic Efterbeställning
374 83 KARLSHAMN

Vanliga frågor från skolans

elever

Hur fyller jag i min påseendelapp?
Du kan besöka hemsidan http://www.photomic.com
för information. Där kan du få detta beskrivet på 10 olika språk

 
Hur viktig är påseendelappen?
Den är personlig och gäller endast dig. Registrera via hemsidan http://www.photomic.com alternativt lämna in din påseendelapp så fort som möjligt till skolans kontaktperson!

 
Om jag som elev har skyddad identitet?
Då ska du ej fotograferas, vare sig för gruppbild, porträtt eller vimmelbilder.

 
Frågor angående fakturan?
Du kan besöka hemsidan http://www.photomic.com  för information. Där kan du få detta beskrivet på 10 olika språk.
 

Hur levereras produkterna?
Via post, direkt hem till elev/målsman. Vid flera produkter kan delad leverans förekomma.

 
Vill du ha personlig service?
Då kan du kontakta vår kundservice på tel 0454-854 40 eller via mail kundservice@photomic.com

 

Vad händer om.....


...jag har tappat bort min påseendelapp?
Hämta ny påseendelapp hos skolans kontaktperson: Elisabeth Lindqvist, adm.

 
... jag har glömt att lämna in min påseendelapp?
Registrera din beställning via hemsidan eller lägg den i närmaste postlåda. Porto är betalt.
 
.... Jag inte var närvarande vid fotograferingen?
Katalog och gruppbild kan beställas på påseendelapp som hämtas hos Elisabeth Lindqvist, adm  på Ersängskolan. Om du är intresserad av att bli porträttfotograferad meddela även detta till skolans kontaktperson. 

 
 

Vanliga frågor från

skolor:


http://www.photomic.com/

1. När levereras skolkatalogen?
Svar: Photomic har en unik leveransgaranti med 5 veckors leveranstid efter avslutad fotografering. Garantin gäller när allt material kommit Photomic tillhanda (gäller även skolans egna material).

2. Vi behöver fler påseendelappar, det är elever som förlorat eller inte fått någon påseendelapp, hur gör vi?
Svar: Beställ fler påseendelappar genom att kontakta Photomic telefon 0454-85428

3. Vad kan vi göra för elever som har missat att lämna in sin påseendelapp i tid?
Svar: Lägg påseendelappen på närmaste postlåda, portot är betalt.

4. Kan elever som inte var närvarande vid fotografering, beställa katalog/gruppbild?
Svar: Ansvarig för fotograferingen på skolan har extra påseendelappar på vilka man kan beställa katalog/gruppbild. Finns det inga påseendelappar kan Ni kontakta Photomic telefon 0454-85428.

Hade du nytta av informationen?  
(15 röster)

Kundservice Photomic

Öppettider: Måndag - Torsdag 09.00 - 16.00 Lunch stängt 12.15-13.30
Adress: Photomic/Panda Photo 374 83 KARLSHAMN

Välkommen att kontakta vår kundservice på följande telefonnummer:
Photomic Kundservice:Telefon: 0454-854 40
Du kan även faxa till 0454-854 01

Vill du hellre maila oss, går det också bra på nedanstående mailadress: kundservice@photomic.com

Innehåll

Ersängsskolan
Ostvägen 20
906 26 Umeå

Sidan granskad av

Solveig Elisabet Lindqvist

2011-08-31 17.30

Umeås kommunala skolor har behöriga lärare, specialpedagoger, skolsköterskor, kuratorer, skolläkare, studievägledare, IT-tekniker, idrottshallar, skolbibliotek — och allt annat som behövs för att ditt barn ska få chansen att utvecklas efter sina förutsättningar.